نمونه سوال نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش

۱۰,۰۰۰ تومان

📌نمونه سوال نظریه‌های انگیزش در آموزش و پرورش

📌 جدیدترین نمونه سوالات نظریه‌های انگیزش در آموزش و پرورش با جواب

 

توضیحات

نمونه سوال نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش

نمونه سوال نظریه‌های انگیزش در آموزش و پرورش از موضوعات مورد جستجو دانشجویان می باشد و مطالب این درس به عنوان یکی از موضوعات مهم و جذاب در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این نظریه‌ها به ما کمک می‌کنند تا بهتر درک کنیم که چگونه انگیزه و تحریکات در فرایند یادگیری و آموزش اثرگذار هستند و چگونه می‌توانیم بهترین روش‌ها را برای ایجاد و افزایش انگیزه در دانش‌آموزان پیدا کنیم.

یکی از مهمترین نظریه‌های انگیزش در آموزش، نظریه خوداثربخشی است که توسط آلبرت بندورا ارائه شده است. این نظریه بیان می‌کند که افراد با احساس خوداثربخشی و اعتماد به نفس بالا، بیشتر به فعالیت و یادگیری مشارکت می‌کنند. بر اساس این نظریه، معلمان می‌توانند با ایجاد فرصت‌های موفقیت و امتیازدهی مناسب، انگیزه و اعتماد به نفس دانش‌آموزان را افزایش دهند.

نظریه دیگری که مورد توجه قرار گرفته است، نظریه نیازهای پیرامونی ماسلو است. این نظریه معتقد است که در آموزش و پرورش باید به نیازهای فیزیولوژیکی، امنیتی، اجتماعی، تحت فشار بودن و خودشخصی دانش‌آموزان توجه شود. اگر این نیازها برآورده شوند، انگیزه و مشارکت در فرایند یادگیری افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، نظریه‌های دیگری نظیر نظریه هرزبرگ و نظریه جذب و انگیزش نیز برای درک بهتر فرایند انگیزش در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرند. نظریه هرزبرگ، از طریق سلسله‌مراتبی از نیازها، مانند نیازهای فیزیولوژیکی، اجتماعی، احترام و تحقیر و خود‌شخصی، تأثیرگذاری انگیزه را تبیین می‌کند.

 این درس جزء دروس الزامی سرفصل رشته می باشد و 2 واحد می باشد.  سایت یکی بوک نمونه سوال نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش را برای دانلود دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه داده است.

منبع و کد درس نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش

منبع درس کتاب روانشناسی انگیرش در آموزش و پرورش تالیف اکبر رضایی می باشد و چاپ انتشارات آیدین هست. این درس حذفیات ندارد و تمام کتاب باید مطالعه شود. کد درس نظریه های یادگیری کاربردی 1217298 می باشد. جدیدترین پی دی اف(pdf) نمونه سوالات پیام نور رایگان با پاسخ آن در بخش مربوطه جهت دانلود بازدیدکنندگان می باشد.

سوالات این درس به صورت چهارگزینه ای می باشد. امتحان پایان ترم این متمرکز برگزار می شود. دانشجویان با مطالعه کاملترین نمونه سوالات رایگان با جواب آن در سایت یکی بوک می توانند در آزمون های پایان ترم موفق شوید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه سوال نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…