نمونه سوال روانشناسی شناختی

۱۰,۰۰۰ تومان

📌نمونه سوال نمونه سوال نظریه و روشهای آموزش پیام نور

📌 جدیدترین نمونه سوالات نظریه و روشهای آموزش با جواب

 

توضیحات

نمونه سوال روانشناسی شناختی

روانشناسی شناختی یکی از حوزه‌های مهم و پربار روانشناسی مدرن است که در دروس کارشناسی ارشد رشته روانشناسی به طور گسترده مورد مطالعه و تحقیق قرار می‌گیرد. این درس به بررسی عمقی فرآیندهای ذهنی، شناختی و رفتاری انسان می‌پردازد و رویکردهای علمی و تحلیلی برای درک بهتر این فرآیندها ارائه می‌دهد.

یکی از مفاهیم اساسی در روانشناسی شناختی، مفهوم شناخت است. شناخت به معنای فرآیندهای ذهنی از جمله حافظه، تفکر، دانش، تصور، و تفسیر اطلاعات است. دانشجوان در این درس با تحلیل و مطالعه این فرآیندها و نقش آنها در انجام واحدهای مختلف رفتاری و تصمیم‌گیری‌های انسانی آشنا می‌شوند. یکی دیگر از موضوعات مهم این درس، مطالعه و پژوهش در حوزه حافظه است. انواع حافظه‌ها، فرآیندهای حافظه، اختلالات حافظه و نحوه بهبود و تقویت حافظه از مسائلی هستند که در این درس مورد بررسی و آموزش قرار می‌گیرند.

در نهایت، درس روانشناسی شناختی به دانشجوان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های تحقیقاتی و تحلیلی خود را بهبود بخشند و به عنوان پژوهشگران و متخصصان در زمینه‌های مختلف روانشناسی فعالیت کنند. این درس به دانشجوان ابزارها و مفاهیم مهمی ارائه می‌دهد که در کاربردهای عملی و پژوهشی آینده‌ی خود بهره‌ور خواهند بود.

منبع این درس کتاب روانشناسی شناختی(حافظه) و جلد دوم آن زبان تفکر،هیجان ها هوشیاری) تالیف مارک کین،مایکل آیزینک ترجمه حسین زارع است که توسط انتشارات آبیژ به چاپ رسیده است. کد درس روانشناسی شناختی  1217303می باشد. جدیدترین پی دی اف(pdf) نمونه سوالات پیام نور رایگان با پاسخ آن در بخش مربوطه جهت دانلود بازدیدکنندگان می باشد.

سوالات این درس به صورت تستی می باشد. امتحان پایان ترم این درس به صورت کتبی برگزار می شود. دانشجویان با مطالعه جدیدترین نمونه سوالات رایگان با پاسخ آن در سایت یکی بوک می توانند در آزمون های پایان ترم موفق شوند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمونه سوال روانشناسی شناختی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…